donderdag 9 augustus 2012

Oland - dag 5

Vanmorgen zetten we koers naar het vasteland; we bezoeken er een andere glasfabriek dan andere jaren omdat er veel deelnemers al voor de 2de of de 3de keer meegaan. Dit jaar is het Pukeberg geworden en we worden aangenaam verrast: de meesterglasblazer is aanwezig en hij maakt voor ons een olifant en een paard. Ook mogen er 4 leerlingen zlef een keertje glasblazen. We zouden daarna lunchen in Kosta om van daaruit naar het elandenpark te rijden maar ik vergis mij en we eindigen in Boda. Daar moeten we inkom betalen; zowel in Pukeberg als in Kosta is de toegang gratis; en dus houden we het hier enkel onze lunchbreak. Het is ondertussen al 13.00u geworden en moeten we verder rijden naar het elandenpark Gronasen. We kunnen er een zevental elanden spotten en er zelfs eentje aaien door hem wat groene blaadjes te geven. De tijd vliegt snel als je je amuseert en het is al 14.30u als we koers zetten richting Kalmar. Hier krijgen de leerlingen vrije tijd tot 18.00u om te shoppen of om te chillen. Er is ook een muziekfestival bezig en er is ook een kermis. Iedereen amuseert zich. Voor het avondmaal trekken we naar Ikea, waar ze zo'n grote groep niet meer verwachten. Ze doen er hun uiterste best voor ons. We vertellen hen ook al dat we zaterdagmiddag nog een keertje terugkomen zodat ze beter voorbereid zijn. Nu trakteren we hen nog op pannenkoeken en wordt er nog een estafette gespeeld. Het wordt erger en erger ... gisteren vergat ik het geheugenkaartje en vandaag vergeet ik zelfs mijn fototoestel mee te nemen. Gelukkig heb ik mijn laptop mee en tijdens de busritten kopieer ik de foto's van de kinderen; zowel die van gisteren als die van vandaag. Aangezien de datum op de verschillende fototoestellen niet gelijk staat, staan de foto's van de laatste 2 dagen door en elkaar. Ik heb er ook nog een aantal mooie van maandag bijgezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten