woensdag 13 november 2013

Zlatan Ibrahimovic is alomtegenwoordig

De Zweed prijkt nu ook op postzegels die door de Zweedse post op de markt worden gebracht. Verzamelaars moeten wel tot 27 maart wachten om de postzegel in hun bezit te krijgen. "Dit is een grote eer", reageert een humoristische Ibrahimovic. "Ik krijg hoofdzakelijk rekeningen in de brievenbus, maar nauwelijks met een mooie postzegel erop. Misschien zal daar nu wat verandering in komen." De postzegels worden op 27 maart in omloop gebracht. Ibrahimovic is niet de eerste sporter die op een postzegel staat. Onder meer tafeltennisser Jan-Ove Waldner en enkele ijshockeyspelers viel die eer ook al te beurt. (11/11/2013)

Zlatan Ibrahimovic (32) is in Zweden opnieuw uitgeroepen tot beste voetballer van het land. De topspits van Paris Saint-Germain mag al een achtste exemplaar van de Guldbollen, de Zweedse Gouden Bal, op zijn schouw zetten. Zlatan Ibrahimovic is de enige speler die de Guldbollen acht keer heeft gewonnen: in 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 en 2013. "Het wordt moeilijk om mijn record te breken", lachte Ibrahimovic op het Zweedse voetbalgala. "En ik wil nog meer uit mijn carrière halen. Elke keer als ik speel, neem ik het niet tegen mijn tegenstander op, maar tegen mezelf. Ik wil steeds betere resultaten boeken." Oud-Anderlecht-speler Pär Zetterberg heeft één Gouden Bal op zijn schouw staan. In 1997 was hij de beste van Zweden. In ons land kreeg Zetterberg toen de Gouden Schoen. (12/11/2013)

bron: www.sporza.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten