zondag 25 mei 2014

"Wat ik gedaan heb, is toch niet speciaal"

Volgens de populaire Zweedse krant Expressen was hij de afgelopen dagen het gespreksonderwerp nummer één. Buschauffeur André Grandin onderbrak eind vorige week zijn route, toen hij een meisje huilend langs de weg zat zitten. Hij stopte, stapte uit de bus en vroeg het meisje wat er aan de hand was, terwijl hij de passagiers alleen in de bus achterliet. Dit hartverwarmende moment, zoals een van de passagiers het omschreef, werd in Zweden via sociale media snel massaal gedeeld.
"Eerst was ik verbaasd, en dan was ik gelukkig. Want ik had nog nooit iemand zoiets zien doen", aldus passagier Emma Gustafsson, die de foto nam. De 37-jarige buschauffeur twijfelde geen moment toen hij de 10-jarige Emilia Behrendtz zag huilen: "Ze vertelde me dat een aantal andere meisjes haar gepest hadden. Ze bleef zich ook verontschuldigen. En vroeg of ik haar naar huis kon brengen. Wat ik gedaan heb, is toch niet speciaal. Wat moet je anders doen, als je een meisje op de grond ziet zitten met tranen in de ogen? Ze had ook gekwetst kunnen zijn, of weet ik wat nog."
In Zweden is Grandin intussen dus tot "een held" uitgegroeid.

bron: www.deredactie.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten