woensdag 26 augustus 2009

"Unieke Volvo-belevenis" haalt het van milieuzorg

Nederlandse kopers kunnen hun nieuwe Volvo C30 ophalen bij de Volvo-fabriek in Göteborg in Zweden. De vlucht naar Zweden is in de prijs van de wagen inbegrepen, net als een rondleiding door de Torslanda-fabriek. De campagne kreeg de naam "Factory Delivery-actie" mee en is bedoeld om de kopers van een Volvo C30 "de geboorteplaats van veel Volvo's te doen ontdekken". Opmerkelijk is echter dat de C30's die Nederlandse klanten tijdens de campagne in Zweden zullen ophalen, in de Volvo-fabriek in Gent gemaakt worden. De auto's moeten dus eerst naar Zweden worden verscheept. De koper moet dan met de wagen terug naar Nederland rijden, een afstand van gemiddeld 1.000 kilometer. Voor een bedrijf dat milieuzorg als een van haar kernwaarden beschouwt is dat niet echt een milieuvriendelijke campagne.

"We hebben inderdaad gekozen voor een mooie aanbieding, een mooi programma en niet direct voor de meest gewone oplossing", geeft de woordvoerster van Volvo Nederland, Femke Bruggeman, toe. "We zochten naar een zo aantrekkelijk mogelijk aanbod dat gericht was op het kennismaken met de Zweedse cultuur en het Zweedse merk." "In Zweden kunnen we een pakket aanbieden. Met het Volvo Museum, het speciale afleveringscentrum, de Zweedse keuken en de stad Göteborg bieden we een unieke Volvo-belevenis aan. Dat is in Gent niet mogelijk."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten